10. juli 2011

Ut og mate måse

Syklet tre mil til hytta på fredag. Tok selvsagt bilde av Landegode med solen bak underveis. Cirka halv tolv? Innså jo hvor klisjéfylt dette bildet er før det stoppet to biler og tok akkurat samme bilde fra akkurat samme sted. Tror det finnes et postkort som ser identisk ut.
Framme i Festvåg!
På lørdag dro vi på fisketur i den minste båten i hele Festvåg.
Ut mot Engan-siden. Verdens fineste sted, mente farfaren min og byttet navn fra Johansen til Engan. Kommer ikke så godt frem på bildet det med verdens fineste. Men men.
Sivert var skipper!
Jeg fikk 4 makrell på en gang! Pappa ropte "nei, nei, nei" og "dette er det verste jeg har sett". Så kastet han den ene på havet igjen, for han hater makrell.
Flyktet fra makrellstimen og satte kursen mot land.
Men først matet vi måse med innvoller. Nam nam nam.
Den her var minst redd.
Kom tilbake til hytta. Pappa sa "vi skal IKKE grille makrellen ennå", så jeg stekte vafler i stedet.
Pappa!

2 kommentarer:

  1. Ibland glömmer man liksom bort hur vackert det är här uppe i norden. magiska bilder :)

    SvarSlett
  2. Takk Chi! Men det er sjeldent at jeg glemmer hvor fint det er nordaførr!

    SvarSlett